اگه عاشق ادبیاتی و می‌خوای روانشناسی بخونی این 3 تا کتاب «یالوم» رو از دست نده!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

راهنماتو- «کتابای روانشناسی یا زردن یا تخصصی! حد وسط ندارن!»

کتاب‌های روانشناسی حدوسط دارند، حدوسط رو به پایین دارند، حدوسط رو به عالی دارند، معرکه دارند، کتاب‌هایی هم هستند که با خواندن آنها عاشق روانکاوی بشوید، عاشق خودکاوی بشوید، اصلا مشتاق این بشوید که حتما یک مشاور و روانشناسی کنارتان داشته باشید تا بهتر زندگی کنید! کاری که کتاب خوب با آدم می‌کند همین است. اما شما می‌توانید کتاب‌هایی بخوانید که حرف‌هایش در تمام سطح شهر پر است، به اصطلاح، کتاب‌های پراکنده در شبکه‌های مجازی که اگر کل آنها را هم نخوانید همان چند جمله که دست به دست می‌شود کافی است و چیزی را از دست نداده‌اید!

به گزارش راهنماتو، اگر کتاب خوان یا علاقمند به کتاب باشید حتما اسم «اروین د.یالوم» به گوشتان خورده است! روانپزشک مشهور آمریکایی که کتاب‌هایش هر کدام یک اثر ادبی است! طرفداران بسیار زیادی دارد و نمی‌توان امتیاز مشخصی برای آنها قائل شد و فقط باید در سطح بهترین دسته بندی‌ها قرار بگیرند.

یالوم کتاب‌های زیادی دارد که هر کدام را به صورت داستانی با جذابیت منحصر به فرد و ویژه خود، برگرفته از مراجعینی که داشته یا در تخیلش ایجاد کرده است درآورده و آنقدر روان کنار گوش شما زمزمه می‌کند که به حجم کتابی که در دست دارید نگاهی نمی‌کنید و فقط غرق در زیبایی این قلم می‌شوید، و قلم که زیبا باشد تاثیرگذاری آن بسیار زیاد خواهد بود.

تفاوت آشکار و زیبای یالوم با دیگر همکارانش در همین است، او همه چیز را قصه وار می‌بیند و به صورت محسوس و مانوسی مطرح می‌کند. دردها دیگر درد جلوه نمی‌کنند و جای زخم‌ها خونریزی نمی‌کند.

اگر دوست دارید شما هم به یالوم خوان‌ها بپیوندید زمان را از دست ندهید و زود دست به کار شوید. حیف است چنین شاهکارهایی باشد و شما هنوز آنها را با جانتان لمس نکرده باشید. این سه کتاب یالوم را در سبد خریدتان بگذارید و مطمئن باشید اولی تمام نشده به سراغ پر کردن سبدتان از کتاب‌های دیگرش خواهید رفت!

مامان و معنی زندگی

مامان

«می‌دانم احساس خوبی نسبت به خونه‌ات، پاهات و پوستت نداری. ولی این‌ها «تو» نیستند. این‌ها فقط چیزایی «درباره‌ی» تو هستند، نه «تو»ی اصلی و حقیقی. به اصل خودت نگاه کن. آنجا چه چیزی را می‌خواهی تغییر بدهی؟»

شاید اسم این کتاب برایتان عجیب باشد. فضای کتاب در مورد 6 داستان است. داستان‌هایی که یالوم آنها را از تجریباتش بیرون کشیده است. برای اینکه هر کسی غیر از خودش و همکارانش به راحتی روانشناسی را بفهمد. «مامان و معنی زندگی» در مورد پسر وابسته‌ای است که مادرش را باعث خجالتش می‌دانست و حالا که آن مادر از دست رفته است، با اینکه 10 سال زمان سپری شده هنوز به دنبال تایید مادر می‌گردد! مشکلاتی که در فضای خانواده‌های ناکارآمد ریشه دارد و یالوم با مهارت زیاد می‌تواند از دل واقعیت، حقیقتی تلخ را بیرون بکشد!

پیشنهاد می‌کنم این کتاب را تا قبل از پایان سال بخوانید!

نام کتاب: مامان و معنی زندگی

نویسنده: اروین یالوم

مترجم: سپیده حبیب

نشر: قطره

تعداد صفحات: 353 صفحه

وقتی نیچه گریست

نیچه

«انسان دوستانش را سخت تر از دشمنانش می بخشد.»

«نیچه» بیمار است. «نیچه» به آخرین روزهای زندگی‌اش فکر می‌کند! «نیچه» در فکر خودکشی است!

این کتاب بی نظیرترین کتابی است که می‌توانید با سبک نگارش یالوم در حیطه فلسفه و روانشناسی بخوانید و از ادبیات هم غافل نمانید! در این کتاب به مشاهده و خوانش گفتگوهای جذاب نیچه و دکتر بروئر که درمان او را بر عهده گرفته است می‌پردازید، صحبت‌های غیرواقعی که یالوم به طرز ماهرانه‌ای آنها را جذاب و دلچسب کنار هم چیده است. و در پایان «بروئر» به ضعف کلیدی نیچه پی می‌برد. جایی که او با تمام دانشش در آن ضعف دارد!

بخوانید. حتی چندین بار این کتاب را بخوانید!

نام کتاب: وقتی نیچه گریست

نویسنده: اروین یالوم

مترجم: سپیده حبیب

نشر: قطره

تعداد صفحات: 468 صفحه

درمان شوپنهاور

شوپنهاور

«انسان‌ها، هنگامی که در پایان عمر به پس پشت می‌نگرند، درمی‌یابند چقدر ناپایدار زیسته‌اند. وقتی می‌بینند آن‌چه گذاشته‌اند از دست‌شان برود بی‌آن‌که قدرش را بدانند یا لذت‌اش را ببرند، همان زندگی‌شان بوده، شگفت‌زده خواهند شد. و چنین انسانی فریب‌خورده از امید، رقصان به سوی بازوان مرگ می‌رود.»

شوپنهاور را که می‌شناسید؟ فیلسوف بزرگ و معاصر آلمانی که در زمینه اخلاق، هنر و ادبیات حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. در این کتاب، یالوم باز هم یک مهارت دیگر از خود رو کرده و آن هم خلق داستان زندگی فردی به نام «ژولیوس هرتزفلد» است که با بیماری مهلکی روبه رو شده و دیگر تا مرگ فاصله‌ای ندارد!  او یک روانکاو است و در این روزهای پرمخاطره‌ی زندگی‌اش به یاد یکی از مراجعینش افتاده که پرونده درمانش ناتمام رها شده و سال‌ها از آن گذشته است! «فیلیپ» مراجع کهنه‌ و قدیمی ژولیوس عقایدی شبیه به شوپنهاور دارد. سیر عجیب این داستان شما را به شوپنهاور ربط می‌دهد در حالیکه غرق زندگی فیلیپ و ژولیوس هستید.

خواندن واژه به واژه‌ی این کتاب کمک به زندگی است.

نام کتاب: درمان شوپنهاور

نویسنده: اروین یالوم

مترجم: سپیده حبیب

نشر: قطره

تعداد صفحات: 488 صفحه

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها