از الان برای عید این 4 تا کتاب رو بخر که حتما بخونی

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.6 دقیقه

راهنماتو- در طول سال به بهانه نداشتن وقت، از کتاب خواندن صرف نظر کردیم، اما حالا تعطیلات نوروز را در پیش داریم که حتی اگر از صبح تا شب، هر روز، عیددیدنی باشیم، به هنگام شب فرصتی برای ورق زدن کتاب پیدا خواهیم کرد. اما، بهتر است کتاب‌هایی گیرا بخوانیم، کتاب‌هایی که در اندک زمان دایره لغات ما را افزایش دهند تا وقتی به دیدار اقوام می‌رویم حرفی برای گفتن داشته باشیم یا برای بیان احساساتمان دنبال کلمات نگردیم. در ادامه راهنماتو 4 کتاب به شما معرفی خواهد کرد که می‌توانید برای تعطیلات عید روی آن‌ها حساب باز کنید.

1. کتاب قلمرو نور نوشته یوکو تسوشیما

به گزارش راهنماتو، کتاب قلمروز نور نوشته یوکو تسوشیما، کتابی کم حجم است که اگر اراده کنیم دو الی سه روزه در تعطیلات عید آن را به پایان می‌رسانیم. قیمت این کتاب نیز ارزان است؛ فقط 60000 تومان! قلمرو نور را نشر آوند اندیش منتشر و پریسا یزدی ترجمه کرده است. داستان کتاب قلمرو نور، کمی لطیف، اما به شدت خشن است. باریکه‌های نور بر زندگی زنی می‌ریزد که شوهرش او را ترک کرده، او از دخترش مراقبت می‌کند، روزها را می‌گذراند، اما به ناگاه خود را در دل بی‌بندوباری می‌یابد. کار به جایی می‌رسد که توکیو برای این زن تبدیل به اقیانوسی می‌شود که او را بلعیده است. کتاب قلمرو نور چنان جذاب بود که  برنده جایزه ادبی ایزومی کیوکا شد.

1

بخشی از کتاب قلمرو نور نوشته یوکو تسوشیما

او پیش از این برای خودش آپارتمانی را در امتداد مسیر تردد حومه‌ی شهر انتخاب کرده بود قرار بود ظرف یک ماه وقتی آن خانه خالی شد به آنجا نقل مکان کند. در مورد من اما آن زمان هنوز نمی‌توانستم به این فکر کنم که قرار کجا بروم هنوز ته دلم تصمیمش را باور نکرده بودم. آیا این وجود نداشت که همین فردا صدای خنده‌اش را بشنوم که می‌گوید تمام اینها جوکی بیش نبوده؟ پس چرا باید نگران این باشم که قرار است کجا زندگی کنم؟

2. کتاب کلکسیونر نوشته جان فاولز

کتاب کلکسیونر نوشته جان فاولز ممکن است تنها سه الی چهار روز از زمان شما در تعطیلات نوروز را بگیرد، آن هم دو ساعت در هر روز چراکه تنها 310 صفحه است. اگرچه قیمت کتاب کمی گران است، تقریبا 260000 تومان، اما کتاب تصویری به ما از روان‌پریشی یک انسان نشان می‌دهد که دوست داریم خودمان را لابه‌لای ورق‌های کتاب، گم کنیم. کتاب کلکسیونر را نشر چشمه در سال 1402 تجدید چاپ کرده است و پیمان خاکسار آن را ترجمه کرده. داستان درباره فریدریک کلگ است، مردی که تنهایی خود را با خاموش کردن صدای پروانه‌ها و کلکسیون کردن آن‌ها پُر می‌کند. اما، روزی فرا می‌رسد که او دختری به نام میراندا گری را همچون یکی از پروانه‌هایش می‌بیند. این یک داستان عاشقانه است که اضطراب را به جانتان می‌اندازد. این کتاب باعث شد که جان فاولز یکی از نویسندگان انگلیس باشد که کتاب‌هایش پرفروش می‌شود.

1

بخشی از  کتاب کلکسیونر نوشته جان فاولز

تنها مشکل، «میراندا» بود. موقعی که برنده شدم، برگشته بود خانه، تعطیلات دانشگاه هنر بود، و فقط توانستم شنبه صبح ببینمش. تمام مدتی که در لندن بودیم و خرج می‌کردیم و خرج می‌کردیم، در این فکر بودم که دیگر نمی‌بینمش.

3. کتاب چیزهای تیز نوشته گیلین فلین

کتاب چیزهای تیز نوشته گیلین فلین هم تنها دو ساعت از سه الی چهار روز شما در تعطیلات نوروز را می‌گیرد، اما در ازایش یک رمانِ روانشناختی به شما عرضه می‌کند که در تنها 347 صفحه است. قیمت کتاب چیزهای تیز 245000 تومان است و نشر چترنگ آن را در سال 1402 منتشر کرده است. مترجم این کتاب نیز مهدی فیاضی کیا است. داستان کتاب چیزهای تیز، ما را مجبور می‌کند که دوست داشته باشیم درباره گذشته‌ی کامیل پریکر اطلاعات به دست آوریم. کامیل پس از مدت‌ها قرار است به شهر خود بازگردد تا پرده از قتل دو دختر کوچک بردارد. اما، در گیرودار داستان، او با مادر روان پریش خود روبه‌رو است و خواهرخوانده‌اش که در زیبایی بی‌نظیر به نظر می‌رسد. این یک داستان روانشناختی است که شما را درگیر خود خواهد کرد. کتاب چیزهای تیز برنده جایزه «دگر» شده و از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز بوده است.

1

بخشی از کتاب چیزهای تیز نوشته گیلین فلین

وقتی هول می‌کنم، این کلمه‌ها را، با صدای بلند، به خودم می‌گویم. من اینجا هستم. معمولا احساس حضور ندارم. گویی همین حالاست که همراه باد گرمی محو شوم، باد مرا با خود ببرد و برای همیشه ناپدید کند و حتی تکه ناخنی هم از من به جا نگذارد. روزهایی هست که با این فکر از درون گرم می‌شوم و روزهایی هم باعث می شود یخ کنم.

4. کتاب یکشنبه‌های پاریسی نوشته گی دو موپاسان

کتاب یکشنبه‌های پاریسی نوشته گی دو موپاسان شاید تنها یک روز از تعطیلات نوروز شما را به خود اختصاص دهد چراکه تنها 96 صفحه است. قیمت کتاب یکشنبه‌های پاریسی نیز بسیار ارزان است؛ تنها 25000 تومان! نشر افق در سال 1401 این کتاب را تجدید چاپ کرده و ترجمه آن را محمود گودرزی در سال 1356 انجام داده است. هر چه باشد ما با کتاب ای دو موپاسان، یکی از بزرگان ادبیات جهان طرف هستیم. اما، داستان کتاب یکشنبه‌های پاریسی روی صحبتش با شما است، تمام شما کارمندهایی که در طول سال گذشته خود را به دست فراموشی سپرده بودید. حالا در این کتاب قرار است با پاتیسو همراه شوید، هر یکشنبه به جای خوابیدن به بخش جدیدی از شهر بروید و پیش از مرگ، تجربه‌اندوزی کنید.

1

بخشی از کتاب یکشنبه‌های پاریسی نوشته گی دو موپاسان

پاتسیو سرشار از آن نوع عقل و شعوری بود که به حماقت نزدیک است. مدت‌ها بود که با آرامش، صرفه جویی، میانه روی محتاطانه و طبع پاکدامن زندگی می‌کرد، اما ناگهان تشویشی هراس‌انگیز بر او مستولی شد. یک بار در خیابان ناغافل سرش گیج رفت و ترسید مبادا سکته کرده باشد. وقتی خود را به مطب دکتر رساند، به لطف صد سو این نسخه را از او گرفت: «آقای ایکس… پنجاه و دو ساله، مجرد، کارمند، طبع صفراوی، احتمال سکته مغزی، حمام آب سرد، میانه روی در خوردن، ورزش بسیار.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها