در فروردین ماه چه سبزیجاتی میشه کاشت؟

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.2 دقیقه

راهنماتو- با آغاز فصل بهار هوا کم کم رو به گرمی می رود و سبزیجات متنوع تری را می توان در این زمان کاشت. فصل بهار و ماه فروردین زمان خوبی برای باغبانی است و بدون نیاز به تجهیزات اضافی می توان اقدام به کاشت گیاهان و سبزیجات متنوعی نمود. در ادامه با معرفی بهترین سبزیجات برای کاشت در فروردین ماه با راهنماتو همراه باشید.

1- کلم بروکلی

به گزارش راهنماتو، کلم بروکلی یکی از اعضای خانواده کلم ها است که فواید بسیاری برای سلامتی انسان ها دارد. این سبزی از مواد مغذی بسیاری مانند فیبر، ویتامین ث، ویتامین کا، آهن و پتاسیم تشکیل شده است و هم بصورت خام و هم پخته قابل استفاده است. بذرهای کلم بروکلی را در فروردین ماه در داخل خانه یا گلخانه و در قالب های بزرگ یا گلدان های کوچک بکارید. سپس در اوایل تابستان آنها را به باغ یا باغچه منتقل کنید. اگر در مکانی با آب و هوای گرم زندگی می کنید، می توانید از ابتدا در فضای باز اقدام به کاشت این سبزی نمایید. کلم پیچ، گل کلم و کلم کیل نیز از جمله سبزیجاتی هستند که می توان در فروردین ماه اقدام به کاشت آنها نمود.

1


2- کنگر فرنگی اورشلیم

کنگر فرنگی اورشلیم یک سبزی محبوب است که هم مصرف غذایی و هم مصرف دارویی دارد و اجزاء مفید آن هم در ریشه و هم در اندام های هوایی متمرکز شده اند. این گیاه هم بصورت خام و هم پخته قابل استفاده است و به دلیل طعم خاصی که دارد، ممکن است برخی از افراد آن را دوست نداشته باشند. غده های گیاه را در فروردین ماه در عمق سه اینچی و به فاصله 18 اینچ از یکدیگر بکارید. کاشت این محصول ساده است و در اواسط پاییز می توانید اقدام به برداشت آن نمایید.

1


3- سیب زمینی

سیب زمینی یک گیاه خارق العاده از خانواده بادمجانیان و تیره سیب زمینیان است و یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر برای تامین خوراک مردم جهان به شمار می رود. این خوراکی منبع ویتامین B6 و ویتامین C است و فواید بسیاری از جمله کاهش فشار خون، بهبود وضعیت قلب، درمان التهاب و بیماری های ناشی از سرطان و روماتیسم را ارائه می دهد. بهترین زمان کاشت سیب زمینی به آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید، بستگی دارد. اگر در منطقه ای با آب و هوای گرم زندگی می کنید، می توانید در فصل بهار و فروردین ماه اقدام به کاشت این سبزی پرطرفدار نمایید.

1


4- تربچه

تربچه یکی از بهترین سبزیجات برای کاشت توسط افراد مبتدی است که به سرعت رشد می کند و به محض اینکه خاک به دمای 60 تا 65 درجه فارنهایت رسید، قابل کشت است. این محصول فاقد چربی و کلسترول بوده و مقادیر زیادی فیبر، ویتامین c، k، B6، نیاسین، فولات و ویتامین C را در خود جای داده است. تربچه عطر و طعمی غنی و متمایز داشته و علاوه بر مصرف خوراکی فواید بسیاری نیز برای سلامتی دارد.

1


5- کدو حلوایی

کدو حلوایی گیاهی از خانواده کدو به رنگ زرد پررنگ یا نارنجی تیره است و طعمی شیرین و بافتی نرم و لطیف دارد. این گیاه عموما بین 4 تا 8 کیلوگرم وزن دارد و به دلیل دارا بودن ترکیبات مغذی، فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد که از جمله آنها می توان به خاصیت ضد پیری، سلامت پوست،درمان آکنه، کاهش حملات آسم و بهبود سیستم ایمنی اشاره کرد. برای شروع بذرهای کدو تنبل را در داخل خانه، در عمق یک اینچی خاک و درون گلدان های کوچک پر از خاک بکارید. بذرهای این گیاه برای جوانه زنی به دمای 65 تا 70 درجه فارنهایت نیاز دارند. بنابراین یک گلخانه یا طاقچه مکان مناسبی برای کاشت آن است. شما می توانید پس از پایان یخبندان و گرم شدن هوا بذرها را در یک مکان آفتابی در باغ یا باغچه بکارید.

1


6- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین محصولات کشاورزی در سراسر جهان است که هم بصورت خام و هم پخته در تهیه غذا، انواع سس و سالاد مورد استفاده قرار می گیرد. این سبزی در اندازه ها، شکل ها و رنگ های متنوعی وجود دارد و به راحتی می توان آن را درون خانه پرورش داد. بسیاری از افراد در فصول سرد سال و در یک گلخانه گرم شده اقدام به کاشت گوجه فرنگی می نمایند. با این حال، اوایل بهار بهترین زمان برای کاشت گوجه فرنگی است و می توان به راحتی درون خانه اقدام به کاشت آن نمود.

1


7- کدو سبز

کدو سبز یا کدو مسمایی یکی از محبوب‌ترین سبزیجات تابستانی است که به شکل و اندازه های متنوعی وجود داشته و در تهیه انواع غذا و سالاد کاربرد دارد. این سبزی حاوی مقدار قابل توجهی آب، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، مس، فسفر و منیزیم است و به دلیل دارا بودن مقدار کمی چربی، کمک به کاهش وزن و کنترل سطح قند خون می‌کند. شما می توانید از اوایل تا اواسط بهار در داخل منزل اقدام به کاشت کدو سبز نمایید. بذرهای این گیاه در دمای حدود 68 درجه فارنهایت بخوبی جوانه می زنند.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها