راهنمای خرید بهترین گام شمارهای موجود در بازار

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.8 دقیقه

راهنماتو- اگر خواستید برای یک دوست تنبل و کم تحرکتان هدیه بخرید، هیچ هدیه ای به اندازه یک گام شمار نمی تواند هدیه مناسبی باشد. گام شمارها در ظاهر ساده به نظر می رسند اما فواید زیادی برای سلامتی دارند.

به گزارش راهنماتو، با ورود دستبندهای هوشمند به بازار، برخی از افراد نسبت به خرید گام شمار بی توجه شدند. این در حالی است که گام شمارها از بهترین ابزارهای ساده و کاربردی برای کاهش وزن و سلامتی محسوب می شوند. گام شمارها نسبت به دستبندهای سلامتی و ساعت های هوشمند پیچیدگی بسیار کمتری دارند و در نتیجه برای همه گروههای سی مناسب خواهند بود و البته ارزان تر هم هستند.

گام شمار ماراتن مدل دیجیتال(قیمت حدودی: 40 هزار تومان)

گام شمار

فهرست را با ارزان قیمت ترین گام شماری آغاز می کنم که در بازار موجود است و کیفیت قابل قبولی هم دارد. گام شمار ماراتن را می توان یکی ازمحصولات ساده ای دانست که برای افراد کهنسال هم بسیار کاربردی خواهد بود، چون کار با آن بسیار ساده است.  این دستگاه كوچك و پر قابلیت با بهره گیری از یك شتاب سنج حساس این توانایی را دارد كه تعداد گامهایی كه برداشته اید و مسافتی که طی کرده اید ثبت کند.

این گام شمار به کاربران این امکان را می دهد که با توجه به اطلاعاتی مانند وزن و طول گامها میزان كالری مصرف شده خود را حساب کنند. شمارش تعداد گامهای برداشته شده ( با استفاده از شتاب سنج داخلی)از ۰ تا ۳۹۹۹۹ و قابلیت تبدیل مسافت طی شده به کیلومتر در این محصول امکان پذیر است. وزن این گام شمار۲۰ گرم است و با توجه به قیمت و سادگی کارکردش جای تعجب هم نیست که با نرم افزار یا اپلیکیشن سازگاری ندارد.

گام شمار Strapdig(قیمت حدودی: 300 هزار تومان)

گام شمار جدید

این گام شمار وزنی حدود ۵ گرم دارد. این گام شمار حرکت و ضربان قلب و طی شدن مسیررا بررسی می کند. این گام شمار دراای کالری شمار، ساعت دیجیتال، صفحه نمایش ال سی دی و دو دکمه تنظیم است. این گام شمار ضد آب و ضربه و سقوط است و سنسور های دقیق و حساسی دارد که هر حرکتی را ثبت می کند.

محدوده شمارش گام در این گام شمار: از ۰ تا ۹۹۹۹۹ است. همچنین، این گام شمار دارای سنچشگر رکورد کالری و سنجشگر مسیر مسافت است و ساعت این محصول نیز قابلیت نمایش زمان دارد که در دوحالت زمان ۱۲/۲۴ ساعته کارکرد دارد. این گام شمار با هر دو سیستم متریک و بریتیش قابلیت وارد کردن مشخصات وزنی اشخاص را داراست. این گام شمار  با ۱.۵ولت باتری، مصرف بسیار کمی دارد و نمایشگر LCD هم دارد.

گام شمار هوشمند جابون مدل Up 24(قیمت حدودی: چهارصد و پنجاه هزار تومان)

گام شمار جابون

همین اول بگویم که این گام شمار یک ایراد دارد. اپلیکیشن این گام شمار در ایران برای نصب شدن نیاز به صرف هزینه دارد و در نتیجه عملا با مشکلاتی در نصب رو به رو خواهید شد. این نوع گام شمار وزن۲۳ گرمی دارد. باتری داخلی این گام شمار از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۲ میلی آمپر ساعتی است.

می توانید برای استفاده از این گام شمار از نرم افزار یا اپلیکیشن استفاده کنید، البته مشروط بر آن که موفق به نصب آن بشوید. شرکت جابون از شرکت هایی است که در حوزه تولید گام شمار، موفق عمل می کند، بنابراین انتخاب یک گام شمار از این برند، می تواند گزینه خوبی باشد.

گام شمار میس فیت مدل Flash(قیمتع حدودی: پانصد هزار تومان)

میس فیت

وزن این گام شمار۵۴ گرم است و ۱.۱ گیگابایت حافظه داخلی دارد. این گام شمار باتری سکه‌ای دارد. این گام شمار دارای مقاومت در برابر آب تا عمق ۳۰ متری است. همچنین این گام شمار قابلیت اتصال و سینک بی‌سیم با گوشی هوشمند و قابلیت استفاده برای پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، تنیس و یوگا را دارد. جنس این گام شمار از پلاستیک نرم است و قابلیت استفاده بدون نیاز به تعویض باتری تا ۶ ماه را دارد.  اتصال به این گام شمار از طریق بلوتوث است و می تواند به‌نرم‌افزارهای سلامت نظیر LoseIt!, Runkeeper, MapMyFitness, MyFitnessPal and IFTTT نیز متصل شود. نرم افزار این گام شمار با اندروید و ios سازگاری دارد.

گام شمار جابون Up(قیمت حدودی: هشتصد هزار تومان)

جابون

بریم به سراغ آخرین و به عبارتی گران قیمت ترین گام شمار در فهرستمان.این گام شمار یک باتری قدرتمند دارد. باتری این گام شمار، با طول عمر 10 روز در مقایسه با دیگر گام شمارهای فهرست من رکورددار محسوب می شود. فقط کافیست 90 دقیقه برای شارژ کردن گام شمار خود زمان بگذارید و از نتیجه لذت ببرید.

قابلیت محاسبه‌ی میزان کالری، پورت USB و اتصال به تلفن همراه از طریق جک 3.5 میلی‌متری و نصب نرم افزار از دیگر ویژگی های این محصول محسوب می شود. نرم‌افزار UP را می‌توان با سیستم‌عامل‌های اندروید 4.0 و iOS 6.0 به بالا همگام کرد. ظاهر این گام شمار بسیار ساده و کاملا مشابه یک دست‌بند است.

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها