خشن‌ترین فیلم‌های جنایی جدید (2023)

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

راهنماتو- عموما جنایت‌ها را از ما پنهان می‌کنند تا کمتر بترسیم. شاید هم این روزها کمتر جنایتی در حال وقوع است. اما، ستون جنایی در روزنامه‌ها همواره جای مناسبی برای الهام گرفتن و فیلم ساختن است. مثلا پیرزنی که بالغ بر 10 شوهر خود را کشته است! چرا؟ خودش هم نمی‌داند، حتی تعداد دقیق آن‌ها را هم نمی‌داند. وقتی این جنایت‌ها را در حالی می‌بینیم که نقطه نظر ضدقهرمان هم در آن مشخص است، همه چیز جذاب‌تر می‌شود. این تنها زمانی ممکن است که به سینما برویم یا سینما را به خانه بیاوریم، راهنماتو در ادامه به شما خشن‌ترین فیلم‌های جنایی جدید را معرفی خواهد کرد.

1

1. فیلم آناتومی یک سقوط Anatomie eines Falls

سال انتشار: 2023

کارگردان: ژوستین تریه

بازیگران: زاندرا هولر، اسوان آرلو، میلو ماچادو-گرانر، آنتوان رینارتز، ساموئل تیس، جنی بث، سعدیه بنطائب

به گزارش راهنماتو، در فیلم آناتومی یک سقوط Anatomie eines Falls ما یک قهرمان اصلی داریم به نام زاندرا که نویسنده‌ای معروف در آلمان است؛ اما ما نمی‌دانیم که او گناهکار یا بی‌گناه است! زاندرا را به جرم قتل همسرش دستگیر کرده‌اند. می‌گویند او را از پنجره به بیرون هل داده است، اما او می‌خواهد در دادگاه بی‌گناهی خود را نشان دهد. به هر حال همه جا یخبندان بوده و توی برف گیر افتاده بودند. این فیلم جنایی جذاب برنده جایزه نخل طلا، اسکار و گلدن گلوب شده است.

1

2. فیلم چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم How to Blow Up a Pipeline

سال انتشار: 2022

کارگردان: دنیل گولدهابر

بازیگران: اریلا بارر، کریستین فروست، لوکاس گیج، فارست گودلاک، ساشا لین، جیم لاوسون، مارکوس اسکریبنر، جیک ویری و آیرین بدارد.

در فیلم جنایی چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم How to Blow Up a Pipeline همه چیز از علاقه به محیط زیست شروع می‌شود. علاقه‌ای که آندریاس مالم در کتابش از آن حرف زده است. اما، عده‌ای وقتی متوجه احداث یک خط لوله نفتی جدید در تگزاس می‌شوند، تصمیم به از بین بردن آن می‌گیرند. انگیزه هر یک از این افراد برای تخریب این لوله متفاوت است. اما، همه چیز به قدری شوکه کننده است که نمی‌توانیم چشم‌هایمان را ببندیم و یک صحنه را از دست بدهیم. آیا این یک جنایت برای جلوگیری از جنایت است؟

1

3. فیلم آدمکش The Killer

سال انتشار: 2023

کارگردان: دیوید فینچر

بازیگران: مایکل فاسبندر، آرلیس هاوارد، چارلز پارنل، کری اومالی، سالا بیکر، سوفی شارلوت، تیلدا سوینتن.

ما در کارنامه هنری دیوید فینچر فیلم جنایی منحصربه فردی به نام «هفت» را دیده‌ایم که تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌های جنایی تمام سال‌ها و دوران‌ها شده است. حالا نیز در سال 2023 با فیلم آدمکش The Killer دوباره می‌بینیم که فینچر گل می‌کارد. موضوع درباره قاتلی حرفه‌ای است که اطراف افراد سیاسی می‌پلکد. ما در یک سکانس معرفی جذاب با قاتلی روبه‌رو می‌شویم که کارش را خوب بلد است، اما توی هچل می‌افتد. از این پس باید هر لحظه به دنبال این ضدقهرمان عجیب بیافتم تا تصمیم بعدی او را ببینیم.

1

4. فیلم یک جن زدگی در ونیز A Haunting In Venice

سال انتشار: 2023

کارگردان: کنت برانا

بازیگران: کنت برانا، کایل آلن، کامیل کوتین، جیمی درنان، تینا فی، جود هیل، کلی ریلی، میشل یئو، اما لرد، ریکاردو اسکامارچو

کمتر کسی پیدا می‌شود که اگاتا کریستی و رمان جشن هالووین آن را نشناسد، اما ممکن است بخت با ما یار نبوده باشد و کتابش را نخوانده باشیم. مشکلی نیست، کنت برانا برای دومین بار در نقش هرکول پوآرو ظاهر شده است و فیلم یک جن زدگی در ونیز A Haunting In Venice را بر اساس این رمان ساخته است. این فیلم از نظر زیبایی‌شناختی و فیلم‌برداری به قدری قوی است که نمی‌توان دیدن آن را از دست داد.

1

5. فیلم قاتلان ماه گل Killers of the Flower Moon

سال انتشار: 2023

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلداستون، جسی پلمونس، تانتو کاردینال، جان لیسگو و برندن فریزر

یک فیلم جنایی جدید و خشن به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و بازی دی‌کاپریو و دنیرو! دیگر چه چیزی می‌خواهیم؟ ثروت، تمدن، سنت، عشق و جنایت در این فیلم دست در دست هم داده‌اند تا ما را دیوانه کنند. همه چیز از قبیله یا ملت اوسیج شروع می‌شود، آن‌ها چپق صلح را دفن می‌کنند به سوگ می‌نشینند. اما، ثروت در راه است. چاه نفت می‌جوشد و جهان به روی آن‌ها لبخند می‌زند. اما، جایی که ثروت باشد، بعیدی نیست که جنایت هم رخ دهد! این فیلم سه و ساعت و نیمه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، هم تاریخ را روایت می‌کند و هم به زیبایی هر چه تمام قصه‌ای جنایی تعریف می‌کند که نمی‌توان از گوش سپردن به آن طفره رفت.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها